在電視上聽見這首歌,是飆完高音後的easy、easy、easy吸引了我。快樂星期天校園單元的初期頗受注目,我也隨著潮流漂去,不會游泳真是個麻煩,更麻煩的是我也不想學。
  後期我被浪潮打上了岸,在岸上堆了一座小小的山丘,帶走幾首歌的記憶便離去。
  
  腦子不靈光,總忘東忘西。但可喜可賀的是這首歌的印象讓我深到不行。
  再之後,我發現了燕姿居然也有唱這首歌,大喜。(不確定原唱者是誰。)

  之後的之後,沙丘的記憶一粒粒隨風去,但這首歌的記憶猶新。
  由心。

  頭像是寶兒妹妹畫的,感激不盡啊!感激有這首歌、感激有寶兒妹妹、感激這世界的聲音、感激我還聽的見。亂七八糟的感激,那就謝天吧,哈哈哈。
  
  感激,感激我還存有聽故事或沉默的能量。




Silent all these years

Lyrics:Tori Amos Music:Tori Amos Arranger:李雨寰

Excuse me but can I be you for a while
 抱歉 我能否扮演你一會兒
My dog won't bite if you sit real still
 只要你坐好 我的狗就不開口
I got the Anti-Christ in the kitchen yellin' at me again
 廚房裡的怪教徒 又對著我吼
Yeah I can hear that 
 我聽見了

Been saved again by the garbage truck
 垃圾車再次救了我
I got something to say you know but nothing comes
 有話要說 卻又說不出口
Yes I know what you think of me you never shut up
 我知道自己在你眼中的樣子 你從不住口
Yeah I can hear that 
 我聽見了

But what if I'm a mermaid
 如果我是隻美人魚 
In these jeans of his with her name still on it
 穿他的牛仔褲 上面還留著她的名
Hey but I don't care
 但我不在乎 
Cause sometimes I said sometimes I hear my voice and it's been
here
 因為有時候 我是說有時候 我聽見自己的聲音
 縈繞在此 
silent all these years
 已沉默多年

So you found a girl who thinks really deep thoughts
 這麼說 你找到那個心思複雜的女孩了 
What's so amazing about really deep thoughts
 心思複雜有什麼好訝異
Boy you best pray that I bleed real soon
 男孩 你最好祈禱我的血流的快 
How's that thought for you
 你覺得這個念頭怎樣 

My scream got lost in a paper cup
 我的吶喊消失在紙杯中
You think there's a heaven where some screams have gone
 你認為吶喊消失的地方就有天堂 
I got 25 bucks and a cracker do you think it's enough
To get us there
 我有25塊錢和一塊餅乾
 你想這夠帶我們到天堂嗎

Cos' what if I'm a mermaid
 如果我是隻美人魚 
In these jeans of his with her name still on it
 穿他的牛仔褲 上面還留著她的名
Hey but I don't care
 但我不在乎 
Cause sometimes I said sometimes I hear my voice and it's been
here
 因為有時候 我是說有時候 我聽見自己的聲音
 縈繞在此 
silent all these..
 已沉默多年

Years go by will I still be waiting
 時光流逝 我還會等待嗎 
For somebody else to understand
 等待能有個人瞭解我
Years go by if I'm stripped of my beauty
 時光流逝 如果我美貌不再 
And the orange clouds raining in my head
 我的世界也會慘澹一片
Years go by will I choke on my tears
 時光流逝 我會哽住淚水 
Till finally there is nothing left
 直到什麼也不剩 
One more casualty
 又一個受害者
You know we're too
easy
easy
easy
 你知道我們都太容易受傷

Well I love the way we communicate
 我愛極我們溝通的方式
Your eyes focus on my funny lip shape
 你的眼盯著我奇怪的唇形看
Let's hear what you think of me now
 現在來聽聽你對我的看法 
but baby don't look up
 但 寶貝 別抬頭看 
The sky is falling
 天空就要低垂

Your mother shows up in a nasty dress
 你媽媽穿著一件髒衣服出現 
It's your turn now to stand where I stand
 現在輪到你嘗嘗我的滋味了
Everybody lookin' at you
 每個人都在看你 
here take hold of my hand
 來 別介意握住我的手 
Yeah I can hear them
 我聽見他們說

But what if I'm a mermaid
 如果我是隻美人魚 
In these jeans of yours with her name still on it
 穿他的牛仔褲 上面還留著她的名
Hey but I don't care
 但我不在乎 
Cause sometimes
 因為有時候 
I said sometimes I hear my voice
 我是說有時候 我聽見自己的聲音 
I hear my voice
I hear my voice
And it's been
here
silent all these years
I've been here
silent all these years
Silent all these
Silent all these years
 我聽見自己的聲音
 縈繞在此
 已沉默多年

轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網
arrow
arrow
    全站熱搜

    lindatp6 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()