close


沒為什麼,那就笑吧。

我說,下次、下次、下次的下次下次下次,我再也不要這樣。
你們的下次如同江水滔滔不絕、源遠流長。


那就放任我慘死於你們的表情之下,如果記得兇手的目光,請用這首歌將我埋葬。
那又將是再一次復活的我。
shit--其實我並不生氣,只是厭倦。
(而我也沒能擺出和你們相同的氣魄。)


沒為什麼,你們魚貫進場,擺上你們引以為傲的臉孔展示在眾人面前。病菌以每秒一公里的速率傳播,不久,你們臉上發黃的青春,都循著皺紋的軌道逝去。
你們不願多做回應,如同那些因鎂光燈而羞怯的正常人,臉紅氣喘的迴避那些不夠制式的口氣。

一上一下一前一後一左一右的浪潮一波一波一波一波一波一波一波的撲來,沒來的及反應,我早已沒入這些制式化的辯論。
陸地上的浮游生物們顛躓著,它們忘了下水前得卸下裝備,同樣臉紅氣喘的走進大海,它們說,很快樂。
海平面上的我滅了頂,吐出僅存的一口呼吸。

咕嚕。



For No Reason

Lyrics:Joanna Wang/Bing Wang
Music:Joanna Wang/Bing Wang

put on your shoes
people used to tell me
now the think it's like a style
of some kind or something

how do I explain that
I just don't believe in
all this purposely for
the world's perception of me

this is only rubbish put eloquently
like all the gothic poetry
kids are writing
from the high school scene

Hey let's start running
for no reason
let's start laughing
without any jokes
when did we need excuese to do what we do I won't explain myself
wouldn't you agree that sounds nice

that's right
we can go out
watch a movie
climb out my window
in the middle of the night
and when the world's asleep we shall dance like mad amusement only
would't you agree that sounds nice

so you mean you just
don't like wearing shoes
I've got sweety feet
I think I've made my point

if you truly like it then
it won't mean a thing
if it's a trend or if it's banned
by the fashion police

all the things I do I don't do them for you
I'm not down to earth not
planning to be
it's all hypocrisy

轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網 
arrow
arrow
    全站熱搜

    lindatp6 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()